+38044 5001397
   +38050 5001397
   +38098 5001397
   CruiseShop Kiev
   cruise@cruiseshop.com.ua

Шенгенские визы (подробно)

УВАГА!

З 25.06.2015 оформлення віз країнами - членами Шенгенської угоди буде здійснюватись виключно за умов надання заявниками (туристами) відбитків пальців у консульському пункті або візовому центрі!

P.S. Дзвоніть, питайте - проконсультуємо і надамо необхідну допомогу при оформленні!

 

Зміни у процесі подання документів на Шенгенську візу

 

23 червня 2015 року в Україні та інших країнах Східного партнерства країни Шенгенської зони запровадять Візову інформаційну систему (ВІС). Це відбувається в контексті всесвітнього процесу запровадження ВІС. Система вже працює в 16-и з 23-х регіонів світу; її запровадження розпочалося в жовтні 2011 року. До кінця листопада 2015 року до системи ВІС буде приєднано всі консульства країн-учасниць Шенгенського простору в усьому світі.

 

Головна зміна для громадян України, починаючи з 23 червня 2015 року, полягатиме в тому, що всі заявники повинні будуть з'явитися особисто в консульство або у Візовий центр,  щоб надати свої біометричні дані (відбитки пальців та цифрову фотографію). Це проста та необтяжлива процедура. Вона стосується, зокрема, заявок на короткострокові Шенгенські візи (із максимальним дозволом на перебування у 90 днів з кожних 180 днів).

 

Для всіх подальших заяв на отримання візи, що будуть подаватися протягом 5 років після цієї процедури, відбитки пальців заявника копіюватимуться з інформації, яка міститься в системі ВІС з попередньої заявки. Іншими словами, відбитки пальців надаються на період у 5 років і ці відбитки чинні для будь-якої подальшої заявки на Шенгенську візу протягом 5-річного періоду (наприклад, заявки на довготермінову багаторазову візу).

Винятки від зобов'язання надавати відбитки пальців стосуються таких категорій:

• Діти, молодші 12 років;

• Особи, у яких фізично неможливо взяти відбитки пальців;

• Голови держави та члени національних урядів (а також члени їхніх офіційних делегацій та їхні чоловіки/дружини), якщо вони подорожують з офіційними цілями.

На практиці це означає, що ваш перший особистий візит до консульства країни-учасниці Шенгенської зони або у Візовий після 23 червня 2015 року буде довшим на кілька хвилин. Цей час буде потрібен, аби ви могли надати свої персональні біометричні дані. Всі інші процедури залишаються незмінними.

Однак потреба запроваджувати нову систему може вести до потенційного ускладнення процесу подання заявки на візу через перевантаження на початку цього процесу. Заявники мають про це пам'ятати.

 

Мета цього всесвітнього процесу запровадження системи ВІС полягає в тому, аби ліпше захистити заявників від крадіжки їхньої ідентичності та перешкоджати шахрайству з документами і торгівлі візами. Наприклад, взяття відбитків пальців широко використовується всередині ЄС для того, аби підняти рівень безпеки різних документів (посвідчення особи, паспорти). Використання біометричних даних для підтвердження ідентичності людини, яка має візу, вестиме до точнішої, швидшої та безпечнішої перевірки прикордонниками.

Відповіді на часті запитання:

• П: Чи залишатимуться чинними Шенгенські візи, видані до 23 червня 2015 року?

• В: Так, вони залишатимуться чинними.

• П: Якщо в мене вже є біометричний паспорт, чи маю я також надавати свої відбитки пальців?

• В: Так, власники біометричних паспортів, які подаватимуть заявку вперше, теж повинні будуть прийти особисто до консульства або у Візовий центр після 23 червня, аби подати заявку на отримання короткострокової Шенгенської візи.

Взагалі, існує дві різні непов'язані системи зберігання біометричних даних. Біометричні паспорти з відбитками пальців його власника видаються українськими органами влади. Натомість системою ВІС управляє не українська влада, а органи влади Шенгенських держав, які не мають жодного доступу до даних, які зберігаються на чіпах українських біометричних паспортів.

• П: Чи вестимуть процедури ВІС до підвищення платні за візу?

• В: Ні, платня за візу залишається такою самою, як і зараз.

• П: Чи означає ця нова вимога, що українські заявники на візу стикатимуться з новими бар'єрами? Чи не спрямована вона проти українських громадян?

• В: Ні, зовсім ні. Ця новація спрямована на те, аби зробити весь процес безпечнішим. Відбитки пальців братимуть тільки в перший раз, і цю інформацію використовуватимуть протягом 5 років для оформлення наступної візи.

Ті самі вимоги та процедури незабаром стосуватимуться всіх заявників по всьому світу. Ставлення до громадян України є таким самим, як і ставлення до будь-яких інших громадян по всьому світу.

• П: Чи означає ця новація, що безвізовий режим для українців відкладатиметься?

• В: Ні, аж ніяк. Це два процеси, які не пов'язані між собою. Запровадження біометрики є світовим процесом, а лібералізація візового режиму я процесом, що відбувається між ЄС та Україною. Цей процес спирається на досягнення, тобто щойно Україна виконає усі свої зобов’язання, буде запроваджено безвізовий режим для громадян України, які мають біометричні паспорти.

• П: Що буде із візовими заявами тих людей, які з різних причин відмовляться надавати відбитки пальців?

• В: На жаль, у разі відмови надати біометричні дані такі заявники не отримають Шенгенської візи. Водночас існує низка категорій громадян, які не повинні надавати свої біометричні дані:

- діти, молодші 12 років;

- особи, в яких неможливо фізично взяти відбитки;

- голови держави та члени національних урядів (а також члени їхніх офіційних делегацій та їхні чоловіки/дружини), якщо вони подорожують з офіційним візитом.

• П: Чи є додаткова порада для заявника, що подає документи на отримання Шенгенської візи перед запровадженням ВІС?

• В: Мандрівники, які планують подати документи на отримання Шенгенської візи в червні, повинні звернути увагу, що за кілька днів до 23 червня деякі консульства країн-членів Шенгенського простору можуть бути зачинені та/або обмежити збір документів від заявників в зв’язку із проведенням робіт по встановленню нової системи.

Якщо ви плануєте подорож на кінець червня/початок липня, будь ласка, обдумайте можливість подати ваші документи на декілька тижнів раніше.

Консульства та візові центри повинні будуть провести навчання власного персоналу, налаштувати та освоїти нові робочі процедури. Для цих цілей вони, можливо, потребуватимуть виділення додаткового часу.

• П: Якою буде роль візових центрів?

• В: Їхня роль залишиться незмінною. До прикладу, вони допомагатимуть консульствам країн-членів Шенгенського простору, що з ними працюють, на підготовчій стадії процесу подачі візової заяви. Ці центри також будуть оснащені електронними пристроями для збору біометричних даних, які далі будуть безпосередньо відправлятися до консульства відповідної країни Шенгенської зони і зберігатися у базі даних ВІС.

• П: Чи збережеться можливість подати документи на отримання Шенгенської візи через сертифіковані туристичні агентства?

• В: Уперше після 23 червня заявники повинні будуть з’явитися особисто у консульстві (або у візовому центрі) для надання своїх біометричних даних. Наступні подання документів на отримання Шенгенської візи в межах 5-и років можуть бути здійснені через туристичні агенції.

Біометричні дані візового заявника не можуть бути зібрані комерційними посередниками (наприклад, туристичними агентами).

• П: Яким чином мої біометричні дані залишаються захищеними у ВІС?

• В: Суворі правила захисту персональних даних визначені правовими нормами, пов’язаними із функціонуванням ВІС. Вони також контролюються відповідними національними та європейськими органами влади із захисту даних.

Персональні дані заявника зберігаються у ВІС максимально протягом 5 років, починаючи з дати завершення терміну дії виданої візи, або з нової дати завершення терміну дії виданої візи, якщо її дія була продовжена, або з дати прийняття негативної відповіді щодо візової заяви відповідними органами влади.

У кожній країні, що входить до Шенгенського простору, національні уповноважені органи влади здійснюють незалежний контроль обробки персональних даних внесених у ВІС цією країною. Європейський інспектор із захисту даних здійснює контроль за процесом обробки даних органами управління ВІС.

• П: Хто матиме доступ до ВІС?

• В: Органи влади країн-членів Шенгенського простору, що відповідають за видачу віз, прикордонний та імміграційний контроль, а також служби надання притулку мають прямий доступ до даних, що зберігаються у ВІС.

Як правило, дані з ВІС не можуть бути передані третім країнам або міжнародним організаціям.

З 1 вересня 2013 року правоохоронні органи країн-членів Шенгенського простору можуть запросити доступ до даних ВІС відповідно до дуже суворих правових умов і тільки з метою попередження, виявлення, розслідування терористичних та інших серйозних кримінальних злочинів. Для цих же цілей доступ до ВІС матиме і Європол.

• П: Де я можу отримати більше інформації про ВІС?

• В: Додаткову інформацію про ВІС можна отримати за посиланням (інформація доступна англійською мовою): http://ec.europa.eu/vis.

---------------------

* Візова інформаційна система (ВІС) – це система обміну даних між державами-членами Шенгенського простору щодо короткострокових віз. Головними завданнями ВІС є полегшення процедури подання візової заявки та перевірки на зовнішніх кордонах, а також підвищення безпеки. Система уже запроваджена на Близькому Сході, в Африці, Південній і Північній Америці, Австралії, Південно-Східній Азії, Центральній Азії, у країнах Західних Балкан і Туреччині.

 

***********************************************

 

Визовый кодекс Евросоюза, вступивший в силу 5 апреля 2010 г., при всей своей безобидности наделал много шума. В основном – из-за отсутствия информации. Журналисты черпали сведения о нововведениях друг у друга, расписывая невероятный объем новой анкеты, рассказывая, что виза подорожала почти в два раза, а все заявители (в кодексе применяется термин «ходатайствующие лица») для подачи документов («ходатайства») должны теперь лично являться в посольства, где, конечно, выстроятся огромные очереди и т.д.

А надо было всего лишь прочитать Визовый кодекс. Сведущему человеку сразу стало бы понятно: за редким исключением, все нововведения этого документа – лишь законодательное закрепление того, что и прежде применялось на практике многими консульствами. Мы отобрали наиболее важные моменты Визового кодекса, которые помогут Вам владеть правильной иформацией.

Анкета. Действительно увеличилась в объеме, но за счет поясняющего текста. Вопросов стало на 10 меньше.

Визовый сбор. Для граждан Украины, в том числе для детей в возрасте от 6 лет, не достигших 12 лет, визовый сбор остался прежним – 35 евро. А вот пункт 7 статьи 16 Визового кодекса дает повод для размышлений: «Визовый сбор взимается в евро, в валюте третьей страны либо в валюте, обычно используемой в третьей стране, где подается ходатайство…» Когда визовый сбор взимается в валюте, отличной от евро, его размер, взимаемый в этой валюте, определяется и регулярно адаптируется согласно ориентировочным обменным курсам евро, устанавливаемым Европейским центральным банком. Взимаемая сумма может округляться, а консульства в рамках Шенгенского сотрудничества на местах обеспечивают, чтобы взимаемые ими суммы были одинаковыми». Стоимость визы по текущему курсу евро консульства, в большинстве своем, пересчитывают. А вот существует ли между ними «Шенгенское сотрудничество» на предмет согласования взимаемых сумм – большой вопрос. Визовые сборы у всех разные – видимо, каждый считает по какому-то своему курсу. И нередко стоимость визы так или иначе превышает обозначенную в Визовом кодексе цену 35 евро – даже без учета услуг визового центра.

Сбор за оказание услуг. Дальше идет статья 17, в которой, в частности, говорится, что сбор за оказание услуг не должен превышать половины размера визового сбора, установленного в параграфе 1 статьи 16, независимо от возможных сокращений или освобождений от уплаты визового сбора…». В параграфе 1 статьи 16 обозначен визовый сбор 60 евро, то есть услуги визовых центров не должны стоить дороже 30 евро. И большинство эту норму соблюдают.

Многократная виза. Приятная новость – пункт (8) преамбулы: «При выполнении определенных условий следует выдавать визы для многократного въезда с целью облегчить административную нагрузку на консульства государств-членов и позволить беспрепятственно перемещаться лицам, которые совершают частные или регулярные поездки. Ходатайствующие лица, известные консульству своей честностью и надежностью, насколько возможно, должны пользоваться упрощенной процедурой». Впрочем, мы хорошо знаем, что эта норма и прежде применялась многими консульствами соответствующих стран – Испании, Франции, Эстонии, недавно аналогичное решение приняла Греция.

Еще одна приятная новость на ту же тему. В статье 9 кодекса говорится: «Обладатели визы для многократного въезда могут подавать ходатайство до истечения визы, действительной на срок от шести месяцев». Прежде все было сложнее. Если, например, срок действия многократной визы заканчивался за несколько дней до следующей запланированной поездки, заявитель должен был явиться в консульство, чтобы аннулировать эту визу, и только потом мог подавать документы на новую.

Личная явка в консульство. В пункте (9) преамбулы, в статьях 10 и 13 основного документа действительно говорится, что в консульство «ходатайствующее лицо обязано являться лично». Но речь идет о сдаче биометрических данных – отпечатков десяти пальцев. Во-первых, для Украины это пока не актуально. Биометрические данные наши граждане начнут сдавать, когда будут введены в эксплуатацию визовые информационные системы (ВИС) всех членов Евросоюза.

Неисчерпывающий перечень документов. О наборе документов, необходимых для оформления визы, говорится в статье 14 и в приложении II Визового кодекса. В списке чего только нет. В частности, для туристов – и приглашение принимающей стороны, и документ на размещение, и подтверждение маршрута поездки, и бронь билетов, и доказательство финансовой состоятельности, включая выписки из банковских счетов, и документ о наличии недвижимости. И называется все это - «Неисчерпывающий перечень подтвердительных документов». То есть, если консульство сочтет необходимым, может придумать еще что-нибудь.

Решение по ходатайству. Иными словами – срок рассмотрения заявления на визу. Согласно статье 23 Визового кодекса, решение по ходатайству принимается в течение 15 календарных дней со дня его подачи. В особых случаях, в частности, когда необходимо более обстоятельное изучение ходатайства, или в случаях представительства, когда проводится консультация с органами представляемого государства-члена, этот срок может продлеваться максимум до 30 календарных дней. В порядке исключения, когда в особых случаях необходимы дополнительные документы, срок может продлеваться максимум до 60 календарных дней.

Визы для детей, вписанных в паспорт. Статья 29 Визового кодекса сообщает, что «индивидуальные визы, которые выдаются лицам, вписанным в документ на поездку ходатайствующего лица, проставляются в этот документ». То есть, если раньше ребенка можно было вписать в визу родителя, то теперь для него оформляется отдельная виза, которая вклеивается в паспорт матери или отца. Значит, в паспорте для этого должно быть достаточно чистых страниц.

Обоснование отказа в визе. Статья 32 Визового кодекса обязала консульства объяснять причину отказа в визе. Пункт очень важный, поскольку большинство консульств вообще не считают нужным общаться с заявителем по этому поводу, хотя отказы нередко ставят по недоразумению или недопониманию. Примеров можно привести множество. 

  • После долгих мытарств заявитель добивается объяснения причины отказа. Как выяснилось, по телефону, указанному в справке с места работы, сотруднику консульства сообщили, что человека в офисе нет, поскольку он в отпуске. Визовый офицер решил, что справка поддельная: как человек может быть в отпуске, если он только подал заявление на визу?
  • Вот еще вариант. Девушка собирается за границу учить язык. В анкете пишет сумму, которую намерена взять с собой. Ей отказывают в визе, заподозрив в недостоверности представленной информации: зарплата, указанная в справке с места работы, меньше, чем девушка планирует потратить на поездку.

Теперь ходатайствующие лица смогут обжаловать решение консульства. Жалоба должна подаваться в соответствии с национальным законодательством страны, отказавшей в визе, информацию о порядке обжалования заявителю должны предоставить в консульстве.

Визовые центры. В Визовом кодексе эти организации называются «внешними поставщиками услуг». В статье 43 говорится, что государства «прилагают усилия по установлению… сотрудничества с внешним поставщиком услуг, без ущерба правилам, подлежащим применению к публичным сделкам, и правилам конкуренции».

Между прочим, пункт (15) преамбулы Визового кодекса особо подчеркивает, что, в случае принятия государством решения о сотрудничестве с внешним поставщиком услуг, «оно должно сохранять возможность для всех ходатайствующих лиц подавать ходатайство непосредственно в свои дипломатические или консульские представительства». Формально к консульствам в этом смысле не придерешься: по телефону можно записаться на определенный день и сдать документы напрямую. Однако день этот наступит, в лучшем случае, через три недели, а вероятнее всего – через два-три месяца. То есть заявителей всеми правдами и неправдами заталкивают в визовые центры, не давая выбора и заставляя платить дополнительные деньги.

Сотрудничество с коммерческими посредниками. Вот таким несколько обидным определением в кодексе обозначены, в частности, туристические компании, с которыми на условиях аккредитации могут сотрудничать консульства. Интересная деталь: в статье 45 говорится, что «каждое консульство обеспечивает информирование общественности о перечне аккредитованных коммерческих посредников, с которыми он осуществляет сотрудничество». Это хорошо. А то очень не любят консульства не то, что списки аккредитованных компаний раскрывать – даже количество их называть.

 


визы всех стран »»»

Шенгенские визы (подробно), круизы

круизы не найдены